El volum dels catàlegs de Netflix, comparat per països

Joan M. Corbella
gener 2016

El nom de Netflix porta ja uns anys corrent de boca en boca entre tots els qui treballen en el sector audiovisual i en l’opinió pública. El seu magnífic esforç de màrqueting i la seva expansió internacional han fet que esdevingui la referència mundial entre els serveis de vídeo a la demanda (VOD), i el seu darrer cop d’efecte ha estat l’ampliació de cop, al gener d’aquest any, de la cobertura en 130 estats més, per assolir la pràctica totalitat del món, amb l’excepció de la Xina, Síria i Corea del Nord entre els comptats països on no és present.

Per aquest motiu, és de gran interès l’estudi que ha realitzat la web nord-americana Finder.com, que presenta en format mapa interactiu i en taula la comparativa entre el nombre de programes i sèries de televisió i de pel·lícules que formen el catàleg de Netflix en cada país. A més, aporta el càlcul de la situació en cada país en referència amb els Estats Units, on l’oferta és de 1.157 shows televisius i 4.593 films.

El catàleg espanyol segons Finder.com és dels més escassos entre els països d’Europa occidental, amb 236 sèries i 1.042 pel·lícules. Se situa fins i tot per sota del d’Andorra  (328 programes i 1.430 films), i encara més respecte a França (387 programes i 1485 films), que amb poc més d’un any de servei té un catàleg quantitativament proper als dels països de la Unió Europea on és present des de fa més temps (al Regne Unit, un dels llocs on té més èxit, inclou 442 programes i  1.586 films). En diversos països europeus, però, les xifres són inferiors, amb menys de 200 títols televisius i 500 films, com ara a Portugal i Itàlia, on va entrar la mateixa setmana, la qual cosa mostra que l’aposta internacional de Netflix consisteix més en ampliar la seva petjada territorial que no pas en arribar d’entrada amb un catàleg potent, com ja va ser criticada en el llançament a Espanya.

El portal Xataka.com, mitjà de referència fonamental per a la informació sobre les tecnologies de la informació i la comunicació, ha estat el primer a l’estat espanyol a fer-se ressò de l’estudi, i n’ha fet un extracte comparant la situació d’Espanya amb altres països, i es pot veure com el 20% de sèries i 22% de films en relació amb el catàleg dels Estats Units queda per damunt dels de Portugal i Itàlia, però lluny de França o Dinamarca (entre el 33% i el 38% del que s’ofereix als Estats Units).

Accés a l’article de Xataka.com i l’estudi de Finder.com:

Xataka.com : ¿Cómo de extenso es el catálogo de Netflix en España comparado con otros países?

Finder.com: Netflix USA vs The World: Content libraries compared