Barcelona atreu més rodatges que mai el 2014
Creixen els rodatges de llargmetratges documentals i de programes de televisió, però s’estanquen els de llargmetratges de ficció

Reinald Besalú

La Barcelona Film Commission ha fet públic el balanç de rodatges a la ciutat corresponent a l’any 2014. La primera constatació és que, en conjunt, any rere any es van realitzant més rodatges a Barcelona (han crescut un 23% respecte de 2013 i un 61% respecte de 2011), fins a arribar a una xifra de 3.073 el 2014. En aquests xifra, però, s’hi inclouen tant llargmetratges i programes televisius com espots publicitaris, treballs acadèmics o fotografia, entre d’altres.

Font: elaboració pròpia amb dades de Barcelona Film Commission

Així, tot i aquest gran creixement global, els llargmetratges de ficció s’han mantingut a l’entorn dels 30, i de tv movies i minisèries només se n’han rodat dues. En canvi, s’ha produït un increment important dels rodatges de llargmetratges documentals (de 4 a 27 entre 2011 i 2014), i també de programes televisius. En aquest sentit, els rodatges de ficció i entreteniment televisius han crescut un 17% entre 2011 i 2014, i els de documentals i reportatges per a televisió un 60%. A pesar de tot, els espots publicitaris, només per darrere de la fotografia, són el tipus de produccions amb més pes (suposen el 18% del total de rodatges), i també han crescut molt (un 85% de 2011 a 2014).

Font: elaboració pròpia amb dades de Barcelona Film Commission

Quant als països d’origen de les produccions, destaca el Japó, seguit del Regne Unit. Segons s’explica en el balanç, els rodatges provinents de Japó corresponen majoritàriament a programes televisius de reportatges, mentre que els de Regne Unit són més diversos. Les produccions alemanyes, nord-americanes i franceses són també de les que més rodatges realitzen a Barcelona.

Font: elaboració pròpia amb dades de Barcelona Film Commission

El balanç de la Barcelona Film Commission es pot descarregar a la seva pàgina web clicant aquí