Joan Vila

MARÍA LEACH
novembre 2009
Director general de COMUNICÀLIA

COMUNICÀLIA, Serveis per a la Comunicació SA, va néixer al 2003 com a eina de gestió del Consorci Local i Comarcal de Comunicació (CLCC), per assumir així les funcions del Consorci referides al suport a les televisions locals, com encarregar o comprar continguts audiovisuals; distribuir la programació; i assessorar les emissores públiques i privades en qüestions legals, tecnològiques i professionals.

Al setembre de 2008, coincidint amb el nomenament del periodista Joan Vila i Triadú com a director general de COMUNICÀLIA, va començar una nova etapa per a aquesta entitat, centrada a dinamitzar i impulsar amb més forçael sector audiovisual de proximitat. Des de llavors, COMUNICÀLIA ha aconseguit destacar dins el panorama comunicacional de Catalunya gràcies a la seva oferta de continguts variada i de qualitat, i el seu suport constant a les televisions adherides en el procés de transició cap a la TDT.

No en va, Joan Vilacompta amb una llarga trajectòria al sector audiovisual local, al qual ha estat vinculat professionalment des de 1995, quan era editor d’informatius a Barcelona TV. Des d’aleshores, ha estat director-gerent de Gavà TV, president de l'Organització d'Associacionsde Televisions Locals G9 i director de la revistaInsert TV.Entre els anys 2003 i 2007, va ser gerent de l’associació Televisions Locals de Catalunya (TLC), des d’on va impulsar la Xarxa de Televisions Locals (XTVL), juntament amb la Diputació de Barcelona. Abans d’assumir la direcció general de COMUNICÀLIA, exercia de director de projectes a l’empresa Esvanic, especialitzada en serveis de consultoria estratègica i comunicació corporativa. A més, és professor associat de la Facultat de Ciències de la Comunicació de la UAB en diverses assignatures de ràdio i televisió.