febrer 2017
Professor de la UPF. Director de l'OPA

La darrera noticia en el sector de la producció televisiva a Europa és que el fons d’inversió francès Mediawan  ha arribat a un acord per a comprar l’empresa AB, productora de continguts i de 19 canals de televisió temàtica, i distribuïdora (80 hores de producció anual, catàleg de 12.000 hores d’emissió).

febrer 2017
Professor de la UPF

Reflexions i més dades sobre el model de referència a Europa

Josep Gifreu - Professor emèrit de la UPF - OPA
gener 2017
  • Josep Gifreu
Professor emèrit de la UPF

La British Broadcasting Corporation (BBC) acaba de renovar la seva Carta Reial (Royal Charter) per onze anys més a partir d’1 de gener de 2017. Els temors sobre la seva continuïtat com a institució central del servei públic britànic de radiodifusió (“broadcasting”) s’han esvaït a partir de la publicació de la Charter a 15 de desembre de 2016, per bé que el govern conservador li ha imposat una severa reforma a través del nou òrgan regulador (l’Ofcom) i de les prerrogatives d’intervenció de l’executiu en certes àrees de decisió creativa i fins i tot editorial.

desembre 2016
Professor de la UPF

Els darrers dies s’han donat a conèixer noves dades que mostren la dependència enorme de les productores audiovisuals catalanes respecte  als encàrrecs de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (Crònica Global, de 15 de desembre[1]). Malgrat que es tracta d’una informació limitada a l’import del volum de contractació de la CCMA, és prou conegut que moltes de les productores tenen en l’operador públic el client principal,  i de vegades l’únic.

novembre 2016
  • Daniel Condeminas

L’Observatori de la Producció Audiovisual (OPA) de la UPF ha organitzat aquest proppassat dimecres la jornada “10 anys de transformació de l’audiovisual” que oferí una àmplia panoràmica de la situació present i reptes de futur de la producció, distribució i difusió audiovisual catalana, comptant amb alguns dels seus màxims representants.

novembre 2016
Professor de la UPF

La televisió espanyola acaba de fer 60 anys. El dia 28 d’octubre de 1956 van començar les emissions de Televisión Española (TVE) des de Madrid i va començar una nova era de la comunicació en un país sotmès de ple a l’ordre del règim franquista. Fins aquell moment, la premsa diària de caire local, provincial o regional era el mitjà de comunicació de referència, el que oferia el menú informatiu als ciutadans, ja que era impossible l’existència de diaris amb distribució a tot el territori de l’estat.

Pablo Gómez Domínguez. Doctorand industrial CCMA - UPF
octubre 2016
  • Joan Mª Corbella Cordomí
Doctorand industrial CCMA - UPF

Estudi exploratori de l’ús a Estats Units, Regne Unit, Espanya i Catalunya

setembre 2016
Investigador predoctoral de la UPF

Idees clau del Congrés RIPE@2016 celebrat a Anvers, Bèlgica, el setembre de 2016

Reinald Besalú
juny 2016
Professor de la UPF

Sovint se sent parlar de la davallada d’audiències que ha tingut TV3 en els darrers anys, i de com els joves abandonen la cadena pública catalana. Certament, TV3 mai s’ha caracteritzat per tenir un perfil d’audiència rejovenit, més aviat al contrari. Si ens fixem en el perfil d’edat de l’audiència de la cadena en els darrers 10 anys, veiem com el percentatge de joves (entesos com aquells que tenen entre 13 i 24 anys) sempre s’ha situat a l’entorn del 5-7%, amb una davallada per sota del 5% a partir de l’any 2013.

Pablo Gómez-Domínguez-OPA
abril 2016
Investigador predoctoral de la UPF

Anàlisi de la presència i l’ús de Facebook, Twitter, Instagram, Youtube, Spotify i Pinterest pels programes de TV3